diumenge, 19 de juny del 2016

ACTIVITAT 4


                        MAPA CONCEPTUAL

                                            
 














                                              CONCLUSIONS

A través de les diferents activitats que hem anat realitzant, he  anat ampliat, construint i transformant el meu coneixement, produint en mi un canvi conceptual en relació a les noves tecnologies, i ha hagut un canvi en els meus esquemes mentals mitjançant reestructuració, acomodació i assimilació de nous continguts.
Segons la concepció constructivista, aprenem quan som capaços de modificar els esquemes mentals que un/a té amb la incorporació de nous elements, els quals ens produeixen una reestructuració dels nostres coneixements fins arribar a consolidar-los tots en un conjunt generant un aprenentatge significatiu. Si comparem les primeres PACs amb les seves respectives activitats: informe de síntesis, els diferents mapes conceptuals que hem anat creant al llarg de les diferents activitats, l’ avaluació inicial, a les preguntes que se’ ns va formular al seu dia, considero que la meva postura ha evolucionat notablement i queda clar que el meu model mental ha crescut en nombre de conceptes, d’ idees, de les relacions que s’ estableixen entre ells, la qual cosa comporta una reestructuració per tal d’ encaixar aquests nous conceptes i relacions dins de l’ esquema mental de cadascú, per tant, ha hagut canvi conceptual. Aquesta reestructuració conceptual ha suposat en definitiva un aprenentatge significatiu amb l’ ús de les noves eines tecnològiques, així com un canvi en les relacions entre conceptes.
Aquesta assignatura m’ ha ensenyat el meu punt de partida amb l’Activitat inicial, la qual em va servir per assentar les bases del meu aprenentatge significatiu.
En aquest sentit, partia d’ un quasi total desconeixement sobre la relació CTS, el determinisme tecnològic i social, la Tecnologia Educativa, els mites que la condicionen, les teories que la fonamenten, etc.. ; que comparant-t’ho amb el meu punt de partida, es van produir els desequilibris necessaris per assimilar els nous coneixements.
Una eina de creació molt interessant que he descobert ha estat el programa Cmap i els mapes de conceptes, ja que simplifiquen i ajuden a fer més entenedor el temari, ajuden a memoritzar i concretar. El mapa conceptual és un òptim instrument en l’ aprenentatge per aclarir, definir i delimitar, per exemple, a l’ inici d’ una experiència d’ aprenentatge els conceptes i les seves relacions; així l’ alumnat sap des de l’ inici el què ha d’ aprendre. Crec que potencia l’ aprenentatge de manera no arbitrària i connectada.
Per tant, puc concloure que s’ha produït un canvi conceptual pel que fa als continguts o creences que tenia abans d’iniciar l’assignatura amb els actuals. Al llarg d’aquests mesos les estructures mentals s’han modificat i les concepcions no són creences sinó que estan justificades i fonamentades de forma empírica.
A l’ hora de programar activitats d’E-A s’ha de tenir en compte TOT: els subjectes a qui va dirigida les activitats, les característiques cognitives,emocionals ...dels subjectes, el context, etc per tal de donar una resposta adequada i que l’ aprenentatge que facin sigui significatiu i poder adaptar les activitats que realitzin.
Dir també que la Tecnologia és un instrument de suport a la construcció de coneixement, així com un vehicle per accedir a la informació i per comparar creences, perspectives i arguments amb els altres i dels altres. És un context que facilita l’aprenentatge a través de l’acció, la simulació i la representació de situacions pròpies del món real.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada