EXPOSICIÓ DEL MEU PROPI PROCÉS
D'APRENENTATGE EN FORMA DE CAS
|
||||
Aprenentatge que es pretén
|
||||
Durant aquest semestre i gràcies a l’assignatura de”
Noves Tecnologies de
Ha suposat un repte però amb constància i interès es
pot aconseguir qualsevol objectiu. Després d’
haver realitzat totes les activitats, puc dir que he realitzat un
aprenentatge significatiu: he partit d’ uns coneixements previs, he adquirit
nous coneixements que finalment he aplicat per consolidar allò après, com per
exemple, en el projecte final en el qual les eines tecnològiques ens feien de
mediadores i facilitadores del procés d’ensenyança- aprenentatge.
|
||||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
||
Context General
|
||||
Experiència com a estudiant
|
Mestra d’educació Infantil. Actualment estudiant de psicopedagogia i
d’anglès a l’EOI.
|
|
||
Experiència en ensenyament
|
12 anys
|
|
||
Experiència / Nivell d’expertesa en
l’ús de TIC
|
Nivell d’usuària
|
---
|
||
Centre d’estudis
|
UOC
|
|
||
Localització del centre
|
Diferents seus
|
|
||
Connexió
|
Internet.
|
---
|
||
Localització dels recursos tecnològics
|
A casa i a l’escola
|
---
|
||
Situació sòcio - econòmica de l’alumna
|
Nivell Mig
|
---
|
||
Context de la història o cas
|
||||
Nivell de l’alumna
|
Diplomada en magisteri d’educació Infantil.
|
---
|
||
Àrea / unitat
|
Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en Educació.
|
---
|
||
Fites en la història
|
||||
Activitats planificades a la unitat
|
- Avaluació Inicial(coneixements previs).
- Creació del Blog
- Debat CTS.
- Informe de Síntesi. Canvi conceptual.
- Creació de mapes conceptuals. Cmaptools
- Projecte TIC i aprenentatge significatiu.
- Cas personal i del projecte en forma de model d’experiències.
- Autoavaluació i avaluació d’un company.
|
---
|
||
Nivell d’aprenentatge esperat
(Objectius pla docent)
|
- Delimitar les diferents formes de conceptualitzar
- Valorar la importància dels factors socioculturals i comunicatius en
les situacions d'aprenentatge.
- Dissenyar situacions d'aprenentatge mediades per eines tecnològiques,
que potenciïn l'aprenentatge significatiu i el canvi conceptual.
- Desenvolupar una actitud positiva però realista davant de l'aplicació
de les TIC a les situacions d'ensenyament i aprenentatge.
|
---
|
||
Tipus d’activitat
|
Diferents activitats pràctiques que ajuden a reflexionar i aprofundir
en els continguts treballats en els diferents materials i mòduls de l’assignatura.
|
---
|
||
Activitats de la història o cas
|
||||
Tecnologies utilitzades
|
Ordinador
i portatil.
Programes Excel, Word, Cmaptools.
Aula virtual
de la UOC
|
|
||
Raó per la qual la fa servir
|
Elaborar diferents tasques encomanades.
|
---.
|
||
Naturalesa de las activitats (tasques
cognitives a realitzar)
|
Analitzar el paper
de les TIC en els processos d’ensenyança- aprenentatge i la seva inclusió
escolar.
|
---
|
||
Dificultats trobades
|
Aquesta assignatura requereix molt temps de dedicació i constància.
|
---
|
||
Ajuda / col·laboració emprada
|
El consultor, els companys i el material de l’assignatura.
|
---
|
||
Rol del professor
|
Mediador, orientador i dinamitzador.
|
---
|
||
Rol de l’estudiant
|
Actiu, responsable i constant durant l’aprenentatge.
|
---
|
||
Resultats
|
||||
Observacions
|
He realitzat les activitats requerides
|
---
|
||
Avaluació de l’aprenentatge
|
Avaluació
continuada i final per part del consultor de les diferents PACs.
Autoavaluació de
cada treballi avaluació d’un company a través del blog.
|
---
|
||
Lliçó apresa per l’estudiant
|
|
---
|
||
Història complerta
|
Entrevistador: Què t’ha aportat l’assignatura
de “Noves tecnologies de la informació i la comunicació a l’educació”.
Estudiant: Moltes experiències i treball molt intens
durant aquest semestre a part de tots els nous coneixements, és clar. No m’esperava
que fos tan interessant.
Entrevistador: No sé per què però percebo
cert respecte sobre el tema tecnològic?
Estudiant: Sí, per aixó he deixat aquesta assignatura
entre les últimes que em queden per cursar. Durant els meus estudis no vam
aprofundir gaire en la part tecnològica i sempre m’he sentit amb certes
mancances sobre l’ús de les TIC.
Entrevistador: Has vist satisfetes les teves
expectatives?
Estudiant: Sí, he aprés a valorar més la funció de les
TIC com a potenciadora dels processos d’ensenyança- aprenentatge i com un
mitjà per aconseguir aprenentatges més significatius per l’alumnat.
Entrevistador: En quina
de les PACs creus que has aprofundit més en els coneixements?
Estudiant: Sense dubte amb el projecte TIC. Veure com la
meva alumna venia il·lusionada cada dia i que resultaven un èxit totes les
activitats va ser molt gratificant. A més és on he pogut demostrar els
coneixements apresos al llarg del semestre.
Entrevistador: Creus
que l’assignatura t’ha aportat un altre punt de vista com a psicopedagoga?
Estudiant: Sí, m’ ha ajudat a adonar-me de que no només a través de l’
explicació o la part més instructiva de l’ educació els alumnes o d’ altres
persones aprenen, sinó que a vegades a través d’ un bon recurs multimèdia ens
pot ajudar molt més i poden aconseguir que els alumnes o altres persones siguin més autònomes i es facin responsables del seu
aprenentatge i creixement personal.
Entrevistador: Quin ha sigut el paper del
professor?
Estudiant: De guia, pautant el camí però deixant-nos
buscar sols la sol·lució als problemes.
Entrevistador: Creus que el programa Cmaptools et pot resultar útil en la teva tasca diària?
Estudiant:
I
tant! A l’hora de realitzar qualsevol projecte amb els meus alumnes o per
sintetitzar informació. En quan pugui l’utilitzaré a l’aula.
Entrevistador: Com s’ha dut a terme
l’avaluació?
Estudiant: Al final de cada
treball ens hem autoavaluat i al final de l’assignatura avaluarem a un
company a partir de l’anàlisi de seu blog. A part el consultor realitzarà una
avaluació sumativa de l’avaluació contínua.
Entrevistador: Molt bé. Moltes gràcies
per dedicar-me una part del teu temps.
Estudiant:
Gràcies a tú.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada